فرازالکترونیک FARAZ Electronics

آشنایی با ابزار ها و قعطعات الکترونیکی و ماشین های الکتریکی

فرازالکترونیک FARAZ Electronics

آشنایی با ابزار ها و قعطعات الکترونیکی و ماشین های الکتریکی

هویه هوای گرم (هیتر)

هویه هوای گرم )

هویه هوای گرم که به نام هیتر معروف است . و یکی از پر کاربرد ترین ابزار ها برای تعمیرات است

این هویه با حرارت وفشار هوا کار می کند و ان را به بیرون هدایت می کند این وسیله برای برداشتن انواع آسی های BGYو BGAومقاومت خازن ها و سلف و تعویض انواع قطعات SMDو حرارت دادن و رفع قلع موردگی (سردی لحیم)و .....بکار می رود .

هیتر ها انواع گوناگونی دارند درساختمان داخلی بعضی از آنان از یک کمپرسور باد استفاده شده است و آن را از طریق یک شلنگ که از جعبه هیتر می آید به دسته آن انتقال می دهد و در بعضی دیگر کمپرستور باد در خود دسته قرار گرفته است .

هیتر ها دارای دو درجه ولوم هستند که که یکی برای تنظیم میزان حرارت و دیگری برای میزان شدت میزان باد خروجی استفاده می شود

توجه:با توجه به کاری که بر روی برد میشود مقدار باد و درجه حرارت تنظیم می شود مثلا اگر باد خروجی زیاد باشد باعث پخش شدن قطعات از روی برد می شود و همچنین اگر حرارت زیاد باشد باعث سوختن بعضی از ای سی ها وقطعات پلاستیکی و کانکتورهاو.....دیگر قطعات می شود. معمولا باد را روی2یا3 قرار می دهند و حرارت را روی 400 تا500درجه سانتیگراد قرار می دهند ولی باید توجه داشت بستگی به نوع تعمیرات میزان متغیر می باشد.

همیشه هنگام استفاده از هیتر بر روی برد مقداری مایع فلکس و یا خمیر فلکس استفاده کنید تا نصب و یا برداشتن قطعات راحت تر وشدت حرارت روی برد کاهش یابد و اسیب کمتری وارد شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد