فرازالکترونیک FARAZ Electronics

آشنایی با ابزار ها و قعطعات الکترونیکی و ماشین های الکتریکی

فرازالکترونیک FARAZ Electronics

آشنایی با ابزار ها و قعطعات الکترونیکی و ماشین های الکتریکی

ابزار سرویس و تمیز کردن برد و قطعات

ابزار سرویس و تمیز کردن برد و قطعات :

• تینر فوری و برس :
در اکثر گوشی ها وقتی که باز می شوند ، رسوب گرفتگی و جرم در قسمت های مختلف دیده می شود . همچنین بعضی از گوشی ها دارای آب خوردگی سطحی هستند که آب و رطوبت زیر پایه های آی سی ها نفوذ نکرده است و فقط باعث رسوب و سولفات شدن بعضی از قسمت های برد شده است . در این گونه موارد برای سرویس و تمیز کردن بخش ها و قطعات جرم گرفته ، می توان از تینر فوری استفاده کرد که نسبت به سایر تمیز کننده ها مثل بنزین ، الکل ، کنتاکت پاک کن ، پاک کننده برد و ... بسیار بی ضررتر است و به برد آسیب نمی رساند چون به تجربه ثابت شده است که استفاده از سایر پاک کننده ها با ایجاد چربی روی برد به مرور زمان باعث جریان کشی های اضافی در گوشی می شوند .
یک برس نرم ( مانند مسواک ) را می توان آغشته به تینر فوری کرد و به آرامی برد را تمیز وسپس با هیتر که روی حرارت بسیار کم تنظیم شده است یا پمپ باد برد را خشک کرد .
• دستگاه اولتراسونیک و مایع اولتراسونیک (
ULTRA Sonic Cleaner & Liquid
):
زمانی که یک گوشی آبخوردگی شدید دارد و این رطوبت زیر پایه های آی سی ها نفوذ کرده است و با سرویس سطحی با تینر مشکل گوشی حل نمی شود می توان از دستگاه اولتراسونیک استفاده کرد که این رطوبت های نفوذ کرده به زیر قطعات را از بین می برد .این دستگاه با استفاده از امواج الکترو مغناطیس باعث نفوذ مایع به زیر پایه های آی سی ها شده و رطوبت را از زیر المان ها خارج می کند اما مایع آن باید با آب مقطر با دستور العمل زیر ترکیب شود :
مایع التراسونیک را با آب مقطربا نسبت حجمی 2 به 10 یعنی تقریبا دو قاشق غذاخوری مایع اولتراسونیک و نصف لیوان آب ، تر کیب می کنیم و این مایع را به مقداری تهیه می کنیم که برد کاملا داخل آن فرو برود . پس از تهیه این مایع دستگاه را روشن می کنیم و حدود سه الی پنج دقیقه برد در داخل مایع قرار می گیرد و پس از آن دستگاه را خاموش کرده و برد را از داخل آن خارج می کنیم و با تینر شستشو داده و با پمپ باد و یا
Hand Blower و یا با هیتر آن را خشک می نماییم .

• پمپ باد یا
Hand Blower :برای خشک کردن برد بعد از شستشو و سرویس کردن یا خنک کردن برد پس از گذاشتن و برداشتن قطعات بهتر است که از این ابزار استفاده کنیم .
• شابلون :
ابزاری جهت
Reball کردن و پایه گذاری برای آی سی های BGA و Micro BGA
که پایه های آن ها از بین رفته است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد